Jadu,då får du nog vänta. Det har inte hänt ett smack här förutom att det ramlat in lite NOS-grejer såsom gashandtag,låsfjäder till gas/oljepump vajer,varvräknar-vajer,gummihandtag och lite skruv.
Ska byta balja åt polarn till veckan sen ska jag lägga en hel del arbete på hans gamla balja som han så snällt bytt bort mot min.
Återkommer med bilder så fort det hänt nått.
Henke
Va, bra då får vi se hur dekalerna till stx ser ut. Jag behöver nog dekaler längre fram när skotrarna ska snyggas till. Jag såg -80 ex440 dekaler som EHDD tillverkat och dom såg riktigt fina ut.
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75
Rödfärgen brukar kunna vara lite bristfällig vad vi erfarit. Även svart var lite mörklila. Nu har det varit helt ok för mig då jag aldrig haft syfte att originalrenovera på det viset men då vet du förutsättningarna. Det går ju höra om det blivit bättre men vet att fler erfarit samma sak.
marino carlsson skrev:Rödfärgen brukar kunna vara lite bristfällig vad vi erfarit. Även svart var lite mörklila. Nu har det varit helt ok för mig då jag aldrig haft syfte att originalrenovera på det viset men då vet du förutsättningarna. Det går ju höra om det blivit bättre men vet att fler erfarit samma sak.
Tack för upplysningen,ska ställa frågan till dem när jag fått färg på huven.
Henke
Äntligen liiiiite garagetid!
Han iaf slipa några svetsar på baljan samt provat polera.
Fick ju tag i en riktigt fin balja med bara 1/1000 av alla bucklor och sprickor som den gamla hade(Tack Lojfart).
Som det ser ut ute nu och hur det känns så dröjjer det innan skotern kommer utanför garaget.
Henke
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Idag har jag varit i garaget hela dagen. Så otroligt skönt att få något gjort.
Jag köpte de tre bakre chassi plåtarna från Koch performance och de ser väldigt fina ut. Men jag undrar om den långa i mitten inte ska räcka ända ut jäms med de plåtarna på sidorna.
Henke
Efter lite tips och råd från andra sidan atlanten åkte bågfilen fram. Kapade bort ca 5 mm på varje sida och med lite våld och mycket vilja fick jag ihop bakänden.
Nästa gång i garaget åker nya stänkskyddet med tillhörande stoppvajer och lyftbågen på plats.
Henke
Åsso blev det lite gjort igen då.
Blev lite förbryllad när jag monterade tankkåpan. Det är nämligen inga hål borrade för de främre infästningarna.
Visst ska det skruvas utifrån på sidorna fram?