http://skoter.egetforum.se/forum/viewto ... r+modified
Det är alltså en gammal isracer, eller "snopro"-maskin. detta är ett sm-chassie, sm står för super modified som var en av klasserna inom isracing på 70-talet, andra klasser var stock och super stock. Just denna maskin kom till sverige 1978 och racades av en i det amerikanska fabriks-teamet. De två som körde för ski-doo det året hette Doug Hayes och Bobby Donahue, det var den senare som körde denna flygande matta. Ski-doo teamet lämnade efter tävlingar i Östersund och Umeå kvar fyra maskiner till svenska förare, två 440:s och två 340:s, jag har med hjälp av en massa amerikaner och gamla bilder lyckats identifierat min maskin och kommit fram till att det är en av dessa fyra.
Hur jag fick tag i den var en ren slump, extrem tur på blocket. den var då förklädd som dragracingmaskin, svartmålat förlängt chassie med en modifierad ss25-huv, det enda som var original var chassie och framvagn, resten var borta, en del har jag fått tag på genom svårt ebay-beroende. saker som fortfarande saknas är original boogie, buk, och kylare samt en massa små detaljer, skicket är dåligt till uruselt, men ändå ok.
ska försöka fota den inom en snar framtid. här kommer en bild på huven tills vidare som börjar ta form.