tjingeling....
är det bara ni i klubben som ska va med
eller är det bara anmäla å komMa dit?????
för isåfall vet ja typ 4-5 pers som ska dit....men det är inte helt säkert
Istermylidare är förbjudna gäster....... ....nä självklart så är alla välkomna.
Om du kollar anmälningslistan så ser du att vi har gäster från Kiruna,Luleå mfl ställen.
Så ni är välkomna med en anmälan(namn o skotermodell)
Se tidigare inlägg på tråden för dagsplaneringen mm.
hehehe
men isåfall tror jag att jag kommer....om jag har tur...(jag är bara 14)
så om jag har tur så kommer jag å troligtvis nåra andra personer
men jag måste stoppa i en ny 290 i min lynx 40 -67 först...
enda problemet är att jag bara har en till....som är skuren
så om råkar veta av nån så kan du väl skrika till
....14 år..... trodde man måste vara 16 för att få köra skoter
jag har då lärt ut 16 år till mina elever när jag hållit i förarbevisutbildningarna.....men jag kanske hade fel information i kurshandboken
Nu går det bra att anmäla sitt boende till Lövångers Kyrkstad.
Tel 0913-10395.Prata med Björn i receptionen.
För att slippa missförstånd får ni var och en boka ert boende.
Prata ihop er sinsemellan om ni tex vill gå ihop och dela stuga tillsammans etc.
Offerten på boendet kommer att justeras(nedåt i pris) pga att vi inte kommer att ta lunchlådor med oss från Storstugan,då vi ska äta i Vebomark när vi kommer fram på utflykten.
Då vissa kommer på Lördag och har olika önskemål o tankar på ev boende så får ni göra upp boendepris beroende på era önskemål.
Tex:Om man kommer på Lördag och "bara" vill delta på middagen på kvällen(ej boende),så kostar det 255:-
OM vi inte har snötillgång denna helg och måste ställa in,så måste ni kolla upp vid bokningen när sista avbokningsdag för ert boende är.
Sista budet jag fått är att det blir en Irländsk pubafton(succe ifjol!) på kvällen,för oss och allmänheten.
Personligen dricker jag inget starkare än BOB blandsaft,men någon ska väl vara skyddsombud också.......
Återkommer inom kort med dagsplaneringen för Lördagen ,med utflykten osv.
Dagsplanering för Veteranskoterträffen i Lövånger den 23/2-08.
Samlingsplats:OK/Q8,Lövånger.
10,00:Start utflykt mot Vebomark,ca 18km.
12,00:Lunch på Lundbergska gården.
13,00:Vi åker upp på Kälsberget i Vebomark med storslagen utsikt.(Detta om vi ligger "bra till i tid" med hänsyn till övriga aktiviteter på eftermiddagen)
14,00:Hemresa mot Lövånger.
16,30:Filmvisning(långloppet i Kilpisjärvi 1971),bad,bastu på Folkets Hus.(dryck kommer troligtvis att finnas till försäljning....)
19,30:Middag på Storstugan i Lövånger.
21,00:Öppnar pubkvällen för allmänheten,med tema på Irländsk pubafton,vilket var en succe förra året och mycket uppskattat.
eeeeeeehh jovisst... du vet jag har ju dispens
kan då säga att jag har kört sedan jag va åtta
så ja har gaaaanska bra erfarenhet....int
för jag kööööör ju aaaaaaaaldrig skoter
Detta är mäktigt Jag ska snacka med Coachen i bandyn om att jag måste åka bort sista matchen. Jag missar ju bara en match och lagfesten på kvällen därefter. Men det kan inte mäta sig med 25 st skoteridioter, pubafton, skoterfilm, m.m.
Fast jag vet inte vad jag ska säga till honom; "Jo, du jag ska upp till Lövånger och åka skoter" Nån som har nån bra bortförklaring?
äää b och n är ju på samma ställe nästan skit svårt att träffa rätt, dom är ju så grymt små...
skulle haft ett likadant tangentbord som du janne men jätte stora knappar hahahaaa
Peter Sehlin,utanför Sundsvall,hälsar vi välkommen till veteranträffen
Peter åker SkiDoo Blizzard 9500-80:a
Anmäld idag
Anmälningslistan även uppdaterad med en ändring.Mia Löfroth,"madkoffes" fru,byter skotermodell men inte märke.......och åker nu en John Deere Sportfire istället för Trailfire:n.
Hade visst varit ute och maxat.....och Sportfiren gick något hårdare enligt uppgift............
Se där, en till från Sundsvall. Då kanske automatisk en till följer med då för jag har bara plats för 3 skotran på mitt släp. Ska ta ett snack med Peter om han har en plats över i bilen och på släpet.