Husqvarna cylle på Sachsar,Yamaha Crosscylinder på JLO you name it
fyll på
Filmsnutt finns här,kompisen kör på en Rajd med Rotax440,ingen match för en potent stånka!Beklagar den skakiga filmningen,men det låter ju i alla fall.Nick-e skrev:Finns det nån filmsnutt när du kör? Hade varit kul att höra den.
Vet du vad den har för effekt och cyl volym?

Åmotar´n skrev:Effekt vet jag inte,kanske 45hästar?Dock ganska lågvarvig,skulle förmodligen gå att bygga en pipa avpassad för högre varv,för det är ganska skaplig duration på avgasporten.Nu är ju pipan avstämd för en crosscykel som nån ska orka köra ett helt 45minuters heat.Nick-e skrev:Finns det nån filmsnutt när du kör? Hade varit kul att höra den.
Vet du vad den har för effekt och cyl volym?
Jag har handlat av Knåda Sport,tel 0271 34075. Dom köpte upp stora delar av Husqvarnas reservdelslager när de blev italienska på 80-talet.Dom har även skrotat cyklar,så dom har ganska mycket liggande.Nick-e skrev:Åmotar´n skrev:Effekt vet jag inte,kanske 45hästar?Dock ganska lågvarvig,skulle förmodligen gå att bygga en pipa avpassad för högre varv,för det är ganska skaplig duration på avgasporten.Nu är ju pipan avstämd för en crosscykel som nån ska orka köra ett helt 45minuters heat.Nick-e skrev:Finns det nån filmsnutt när du kör? Hade varit kul att höra den.
Vet du vad den har för effekt och cyl volym?Imponerande bygge, och vilket ljud
![]()
![]()
Jag har en sa340 och en risig 300:a så man blir ju minst sagt sugen att bygga.
Men jag saknar kunskap om duration och porttider och dylikt så det blir nog inte så enkelt för en annan.
Föresten hur svårt är det att få tag i Husquarna cylindern och kolven mm?