Väntar på ett stort paket till min nyskotran så därför jag har lite klåda i fingrarna och kände att jag måste ha något å pyssla med i garaget tills de anländer. Var förbi en kär retrovän för att återlämna nå lånade delar så klämmer han ur sig att han ska sälja en TNT. Vi åker å kollar å klockan är nu runt 20.00. Jag slår till på plats och hämtningen utfördes vid 21.00 ungefär. Dock skulle han behålla motorn som satt i den, var ändå fel så de gör inget. Jag har några motorer på hyllan och jag tänkte att detta blir perfekt för 253:an som står så ensam i sitt hörn helt utan kompis.
Rev ut gammotorn å allt vad som följer med på denne. Städade upp den med damsugarn, tog bort de värsta av storskiten å lossade dynan då den ändå ska få en annan sådan. Skit, mattan är helkass ser jag då. Några av pinnarna i mattan har börjat komma fram.. Men men.. de är ett senare bekymmer. Nu var de att få dit 253:an.. Dock så är de väldigt speciella motorfästen på denna och då det skulle bli onödigt mycket göra för å klämma ner en enstånka så tänkte jag att den nyrenoverade 377:an kunde ju lika gärna få sig en husse att husera i så sagt å gjort gick natten åt att bygga motorfästen å räkna. Nu sitter den där så nu är det att få dit ett någorlunda vettigt rökrör, elen, dynan och så svetsa klart motorplattan. 05:46 lämnade jag garaget och ett par ivriga nätter till så har man kanske skidoos fränaste modell med lite modern rotaxkräm i.. Helt perfekt HPD-bygge som är tänkt att bygga på just HPD-grejor som ligger i garaget