dax för en lite uppdate hur veckan har varit...
Började veckan me att skruva ihop motorn me lite gammla delar som jag hadde över,en folkracemotor med beggade kolvar, packningar osv..
Kolvringsgap på 2-2.5mm

klämspalt på 2.5mm typ... Finns det olika toppar till 433an? för jag börjar tro att topparna kommer från GP. jaja, tänkte jag och skruvade i motorn, sen började de jävlas. motorn gick bara på en burk, bra gnista och blöta stift. kollade tändningen 10gånger och justerade hit å dit (hmmm, undra vad den står på nu?) rev isär motorn igen (nu är vi på tisdagskvällen vid 23) hittade igen fel. Bytte tändspole, stift och tändplatta men den gick inte. Onsdag: Bytte svänghjul och CDI box men NÄÄ den gick inte..
Felsökte elsystemet och då hittade jag en kabel som var skadad (vit/svart)som gick till ena triggen, fixade den och pang, den gick på båda burkarna.. då var jag som nöjd för den kvällen..
Torsdag, nu jävla ska jag ut å testköra. Rotade i mina lådor efter några vikter och fjädrar, blev 51g och en 170/300 fjäder. De här kommer bli räjs, kollade lite snabbt om det fanns bromsar och att jag hadde skruvafast de viktigast.
Drog igång skoter och smög iväg lite sen fällde jag fullt och böööööl, den ville inte gå på höga varv, hepp tänkte jag. bränslepump eller skit i förgasare trodde jag.. rengjorde förgasaren och bytte pump i sammaveva. ut å testköra, kom en bit sen stannade den och det luktade soppa men vad har nu hänt tänkte jag och öppnade huven och lyste me min mobillampa... aha soppa slangen till förgasaren hadde jag glömt stoppa tillbaka. Tur att det inte blev nån gnista i mitt super elsystem, tänkte jag. stoppade tillbaka slangen men vågar jag starta när hela motorrummet är drängt i soppa... skottade i lite snö sen drog jag i snöret och puttrade hem men när jag såg verkstan så Fällde jag upp choken och gasade då varvade den upp.. Bra in i verkstan och byta munstycke.
Gick från 240 till 290, fattar inte varför men den ville ha mer soppa och de är ju bara att ge den de.
Ut å testköra, nu svarar den på gasen och drar upp till 7000, ok de tar jag i morron...
Fredag: sammlade ihop alla remmar jag hadde och testkörde men nä den orkade inte växla ut helt, är ca3cm kvar på skivan. Fick den att varva lite mer med en rem från en Rev800 men den är ju för tjock så de gick inte. Just innan dom stängde rembutiken så handlade jag på mig 2st nya remmar som jag ska testa i morron.
Blir även att lätta vikterna, då kanske den orkar växla ut helt och jag får mina 7500vpm...
De bästa me den här vecka är i allefall att jag har tappat 2.5kg