Det här såg ju inte så dum ut. Jag tog snabbt beslutet att det fick bli en sån, en Olympique Super 370 "klon". I princip alla delar fanns och går att använda, så det är mest bara en fråga om att putsa och lacka lite så det hela ser någorlunda vettig ut också. Jag hade egentligen tänkt ha boxern i Alpinen jag håller på fixa upp men det får bli en 399 i den istället. Lite custom blir den också, man tar vad man har och kul att bygga efter egen smak.

Här var alltså utgångsobjektet. Huven sitter numera på min räser men resten är kvar. Till det här projektet så hade jag en annan huv.

Dock så hade ju chassit fel färg. Man kan inte köra en svart Olympic, det bara är så. Kedjehuset fick bli gult som på dom äldre Ski-Doosarna, så slapp jag plocka lös det också för det är inget roligt projekt på dom här. Jag har faktiskt varit o kladdat bakom kedjehuset också, för dom som undrar.
2 varv på lika många dagar och så fick det duga, resultatet blev helt godkänt!

Dag 3 (idag) så har jag hållt på med motorn. Motorn går men ringarna på ena kolven satt fast och så var den ju skitig som bara den. Plockade isär den lite för att kolla över allt och rengöra ordentlig. Medans jag försökte få lös ringarna på den dåliga kolven så gick ena ringen sönder så det var mindre lyckad. Får jag inte tag i nån ny ring (högst osannolik att jag gör det eftersom dom har gått ut för 40 år sen..) så får jag köra singelring på den kolven. Jag har letat efter en annan ring som går att få dit, men det är tjocka 60 tals ringar och vi hittade ingenting som passade. Nedre ringen från en 377a var alldeles för smal, sen hittade vi nån Polaris kolv som hade ännu smalare ringar. Var synd att Polaris skulle ha 16mm kolvbult för annars såg kolvarna nästan identiska ut så det hade gått å köra med dom istället.
Men men, det funkar nog säkert lika bra med singelring. Jag har inte så mycket å välja på så det får helt enkelt duga.
En bild på hur motorn börjar se ut då...

Och så har jag ställt dit lite grejer för att få lite bättre helthetsintryck. Såg nästan ut som en skoter igen

Fortsättning följer, den ska vara klar till nästa helg