Yamaha BR 250 RR - "Rosa Racing"
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW

Re: Yamaha BR 250 -83
jag menar formen i förbränningsrummet. de kanske är överkurs. men om du ska ändra bredden på klämspalten, hur gör du då?
BR kanske har en fin topp?
BR kanske har en fin topp?
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Aah okej. Ja det är nog lite överkurs för mig, min kunskap när det gäller förbränningsmotorer är inte så djupgående. Men jag gör gärna en mall/skiss över förbränningsrummet så att ni som kan mer är mig får komma med lite tips
Hur jag däremot skulle gå tillväga för att eventuellt göra ändringar har jag inte funderat så mycket på, men det löser jag säkert! (problemlösning är lite min grej
)
Hur jag däremot skulle gå tillväga för att eventuellt göra ändringar har jag inte funderat så mycket på, men det löser jag säkert! (problemlösning är lite min grej
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Så här tänkte jag ang problemet att inte kunna lyfta av toppen för bearbetning.
Om man planar av toppen så kan man åka på att svarva om förbränningsrummet iom att squirsmåttet blir för tajjt annars. Det blir även en felaktig vinkel då kolven kommer närmre toppen. Nu vet jag iofs inte huruvida ditt förbränningsrum ser ut exakt men om de ser ut ungefär som ett vanligt förbränningsrum så ser de väl ungefär liknande ut.
Får du felaktig vinkel och för lågt squirsmått finns risk för detonation istället för explosion när bränslet smäller.
(Ritade en paintbild för att jag ska kunna förklara mig lättare)
Är de någon som tycker jag har skitfel så rätta mig gärna och förklara hur de isf ligger till, man lär så länge man lever.
Om man planar av toppen så kan man åka på att svarva om förbränningsrummet iom att squirsmåttet blir för tajjt annars. Det blir även en felaktig vinkel då kolven kommer närmre toppen. Nu vet jag iofs inte huruvida ditt förbränningsrum ser ut exakt men om de ser ut ungefär som ett vanligt förbränningsrum så ser de väl ungefär liknande ut.
Får du felaktig vinkel och för lågt squirsmått finns risk för detonation istället för explosion när bränslet smäller.
(Ritade en paintbild för att jag ska kunna förklara mig lättare)
Är de någon som tycker jag har skitfel så rätta mig gärna och förklara hur de isf ligger till, man lär så länge man lever.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Tänk vad enkelt allt blir ibland...det ritas alldeles för lite i paint
Snyggt Marino!
Snyggt Marino!
Yamaha ET 340 -87 (renoveras)
hade Polaris XC700SP -99
hade Polaris XC700SP -99
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Kunde man mer skulle man gjort en Heynes i paintSalming skrev:Tänk vad enkelt allt blir ibland...det ritas alldeles för lite i paint![]()
Snyggt Marino!
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Aaah, oherhört bra och pedagogisk bild Marino!
Ska kolla upp hur det ligger till med det där.
Blir dock förmodligen ett senare projekt då jag fortfarande har skotern i 1000 delar och endast har 3 veckor på mig innan första tävlingen. Målet just nu är att få ihop och igång den innan dess, trimningen får komma senare
Blir dock förmodligen ett senare projekt då jag fortfarande har skotern i 1000 delar och endast har 3 veckor på mig innan första tävlingen. Målet just nu är att få ihop och igång den innan dess, trimningen får komma senare
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Härligt, då har paint än en gång räddat mitt ordföråd 
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
-
teenageparadise
de motorer jag trimmat är blueprint och portmatchning och nya toppar en jävla skillnad. .. lägre bränsle förbrukning å mer effekt 
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14
Tävlingarna närmar sig med stormsteg och jag skruvar i vild förtvivlan!
Väntar fortfarande på att få hem skidor, boggiedelar m.m från blästring och lack, förhoppningsvis kanske jag får dem i veckan.
I övrigt är skotern delvis ihopmonterad, huven är lackad och är nu inlämnad för lite dekalarbete
Det jag däremot saknar för tillfället är en vettig förgasare. Någon som har en mikuni 36 eller liknande som ligger och skräpar? Skadar inte om det dessutom medföljer en näve munstycken
Väntar fortfarande på att få hem skidor, boggiedelar m.m från blästring och lack, förhoppningsvis kanske jag får dem i veckan.
I övrigt är skotern delvis ihopmonterad, huven är lackad och är nu inlämnad för lite dekalarbete
Det jag däremot saknar för tillfället är en vettig förgasare. Någon som har en mikuni 36 eller liknande som ligger och skräpar? Skadar inte om det dessutom medföljer en näve munstycken
har en 34 som ligger som det är bara att hämta som tack för hjälpen, munstycken är det nog sämre om man kan nog finnas något extra liggandes. är i Lycksele tills ca17:00 sen drar jag till Umeå
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
Låter toppen! Tyvärr hinner jag inte förbi och hämta den innan fem, kom precis hem med alla barnen och måste fixa middag. Men du kanske kan lämna den till din far som då kanske kan komma med den på jobbet någon dag i veckan?
Började gräva lite i cylinder igår, avgasporten (som för övrigt hade bäst passform på fodret...) ser ni en före och efterbild av här nedan. Kommer inte lägga ner så mycket energi på portningen nu, tänkte bara snygga till och jämna ut kanterna lite. Effektjakten får börja när jag hunnit provköra ordentligt och sett att chassit och övriga detaljer sköter sig och håller ihop som det ska 
Bennet kom dessutom förbi igår med en förgasare och lite munstycken, tack för det! Denna (förgasaren, inte Bennet
) har nu fått sig en genomgång och kommer monteras ikväll!)
Bennet kom dessutom förbi igår med en förgasare och lite munstycken, tack för det! Denna (förgasaren, inte Bennet
Senast redigerad av Pontus den 17 jan 2012, 13:28, redigerad totalt 1 gång.
-
teenageparadise
du lär få bättre flås på grejerna nu .. de gör en del att göra klart jobbet dem borde gjort på fabriken 
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Ser bra ut, kanske skulle passat på att bredda på lite när du liks har grejorna löst..
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Nja en sak i taget, men snart så...
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
En Smile är ju positivt
Blev en panikresa till Umeå igårkväll för å få våran BR i rullning igen.
Blev en panikresa till Umeå igårkväll för å få våran BR i rullning igen.
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Re: Yamaha BR 250 RR - "Rosa Racing"
Galet vilket misspass mellan foder & cylinder!
Kul bygge!
Och till sist , underskatta aldrig Paint!
Kul bygge!
Och till sist , underskatta aldrig Paint!
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
På tal om Rosa Pontus, du har din själsfrände i Östersund någonstans.. En helrosa Jag 3000, den gick bra och han var inte så rosa han som körde den om vi säger så. 
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Haha jo jag såg det på en av dina bilder, men jag tror nog min blir snäppet snyggare ändå! Har ingen bild att lägga upp just nu, men den som lever får se...
Skruvar som en idiot för att hinna få skotern startklar til helgen, pipan är till 95% klar och förutom det saknas gas- och bromshandtag. Hoppas dock kunna fixa det imorgon 
Sedan gäller det att hinna provköra och justera, men när jag ska hinna med det vette rackarn. Jobb på dagtid och både tors- och fredagkväll är uppbokade till annat. Alltså återstår bara kvällen imorgon...blir tight!
Sedan gäller det att hinna provköra och justera, men när jag ska hinna med det vette rackarn. Jobb på dagtid och både tors- och fredagkväll är uppbokade till annat. Alltså återstår bara kvällen imorgon...blir tight!