Diskussioner BC 2013
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Re: Diskussioner BC 2013
6 tävlingar har nu körts och en 7 är stundande. Kan väl inte säga att jag är sådär imponerad över deltagarantalet i vissa klasser vilket gör att vi kommer slå ihop vissa klasser inför nästa säsong så ni vet redan nu. Detta utan diskussioner då vi redan diskuterat det om och om igen och det blir istället upp till var och en att göra som man vill ang valet av maskin.
Deltagarna tycker det inte är så mäktigt å köra mot 3st och vi arrangörer tycker inte de är så fränt med hanteringen av massor av klasser heller med enstaka deltagare. Stora Racer går inte slå ihop med något pga effektskillnaden så det är som det är och ta bort klassen går inte heller göra pga dragrace och ovalen då dem är rätt ok representerade.
Stora Fläkt Veteran & Stora fläkt Mod Blir då endast Stora Fläkt Mod. 76-85
Lilla Racer åker ihop igen med Supermod som förra året.
Pga en hel del incidenter i Damklassen så har vi tillsammans med deltagare funderat lite över vad det beror på och en väldigt god tanke kom in från en deltagare där man påvisade att vissa skotrar är inte direkt optimerade för den enskilde föraren. För högt styre, Kanske helt feljusterad boggie osv. Detta skulle underlättas om damerna hade en egen skoter att köra istället för att tillåtas dela så fick maskinen vara optimerad för dennes vikt och längd. Kommer också erbjudas en kurs/utbildning framledes om körteknik och hur en skoter skall byggas för att vara så bra som möjligt för enskilda individer. Detta för att bland annat undvika onödiga fotskador då vissa kör skoter som man sitter på en BOB och därmed är fötterna i onödigt utsatt läge för påkörningar.
Detta är lite tankar som kommit under säsongen och vi måste se över utvecklingen och försöka ligga före olyckorna om än det är omöjligt. Desamma gäller för arrangörer att inte göra banorna för smala så man "tvingas" nästan köra på varandra för att köra om.
Har ni konkreta förslag så får ni gärna komma med dem i vanlig ordning men nu kommer vi gå mer på fakta och resultat/statistik istället för kansken och funderingar.
Deltagarna tycker det inte är så mäktigt å köra mot 3st och vi arrangörer tycker inte de är så fränt med hanteringen av massor av klasser heller med enstaka deltagare. Stora Racer går inte slå ihop med något pga effektskillnaden så det är som det är och ta bort klassen går inte heller göra pga dragrace och ovalen då dem är rätt ok representerade.
Stora Fläkt Veteran & Stora fläkt Mod Blir då endast Stora Fläkt Mod. 76-85
Lilla Racer åker ihop igen med Supermod som förra året.
Pga en hel del incidenter i Damklassen så har vi tillsammans med deltagare funderat lite över vad det beror på och en väldigt god tanke kom in från en deltagare där man påvisade att vissa skotrar är inte direkt optimerade för den enskilde föraren. För högt styre, Kanske helt feljusterad boggie osv. Detta skulle underlättas om damerna hade en egen skoter att köra istället för att tillåtas dela så fick maskinen vara optimerad för dennes vikt och längd. Kommer också erbjudas en kurs/utbildning framledes om körteknik och hur en skoter skall byggas för att vara så bra som möjligt för enskilda individer. Detta för att bland annat undvika onödiga fotskador då vissa kör skoter som man sitter på en BOB och därmed är fötterna i onödigt utsatt läge för påkörningar.
Detta är lite tankar som kommit under säsongen och vi måste se över utvecklingen och försöka ligga före olyckorna om än det är omöjligt. Desamma gäller för arrangörer att inte göra banorna för smala så man "tvingas" nästan köra på varandra för att köra om.
Har ni konkreta förslag så får ni gärna komma med dem i vanlig ordning men nu kommer vi gå mer på fakta och resultat/statistik istället för kansken och funderingar.
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Sedan för allas vetskap så kommer vi inför nästa år kräva att alla som ligger i gränslandet för årsmodeller har med sig registreringsbevis med chassienummer på sina skotrar för eventuell kontroll så inte en 87:as Phazer eller Polaris används. Detta pga att det framkommit en del klagomål på att vissa maskiner inte håller rätt årsmodell. Vi gör inget åt det denna säsong men jag har pratat med dem de kommit in klagamål mot så dem vet med sig att misstanke om brott mot reglementet finns om än ingen erkänt sig ha fel årsmodell enligt deras mening. Nu kör vi klart de sista 2 tävlingarna och har lika kul som 99% har haft hela säsongen.
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Burkarcupen kommer väl knappast att upphöra med den här sesången å Marino har ju sagt vid flertalt tillfällen att vi måste prova oss fram med klasserna!
Sammanslagningen av enstånkarna gick ju bra! Ockelboarna blir ju inte direkt frånåkta av ET:arna tvärt om:(
Å utan kött bakom styret så står den ju bara "där" , om inte föraren har ramlat av förstås!!
Längtar redan till nästa sesång nu när den här sesångens totala inte behöver vara rädda;) för mej längre!
Sammanslagningen av enstånkarna gick ju bra! Ockelboarna blir ju inte direkt frånåkta av ET:arna tvärt om:(
Å utan kött bakom styret så står den ju bara "där" , om inte föraren har ramlat av förstås!!
Längtar redan till nästa sesång nu när den här sesångens totala inte behöver vara rädda;) för mej längre!
Be careful what you wish for, you might get it!
Låter som en strålande idé, då får jag möta min antagonist nästa år igen
Nu har jag låst garaget och täckt fönstren Danne W
Ski-Doo Blizzard 6500 -78
Ski-Doo T`NT 340 RV -77
AMF Snöscout 290 -??
Yamaha CS 340 -89
Evinrude Boxer -72
Polaris TX 500
Ski-Doo T`NT 340 RV -77
AMF Snöscout 290 -??
Yamaha CS 340 -89
Evinrude Boxer -72
Polaris TX 500
-
nordic 377
Har tjuvkikat bara så du vetInvader skrev:Låter som en strålande idé, då får jag möta min antagonist nästa år igen![]()
Diskussioner BC 2013
Har en fundering kring BC 2013.
Eftersom lilla racer och supermod slås ihop nästa år undrar jag om man får använda en vätskekyld 400 motor i damracer?
//Johan
Eftersom lilla racer och supermod slås ihop nästa år undrar jag om man får använda en vätskekyld 400 motor i damracer?
//Johan
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Det är stor risk att vi tar ner damernas effekt en aning i år pga de flertaliga olyckstillfällena. Det är nog inte bara en slump att dem drabbats hårt. Är det nu så att någon tjej/dam tycker det är galet så finns det ju alltid möjlighet att köra mot herrarna i vilken klass man vill.
Blir Max 400cc F/A F/C som gäller i damklassen. Egen skoter som är justerad efter damens storlek och vikt så inte en som är 135 delar skoter med en som är 2,05. Lite onödigt höga styren osv. Sen är det större chans att dem kört sina skotrar utanför tävlingsbanan och lärt känna maskinerna.
Supermod och Lilla Racer slås ihop - Namnförslag?`
Stora fläkt veteran & Mod blir bara Stora Fläkt Mod, 76-85. Endast motorer som tillverkats som F/A F/C från fabrik kommer tillåtas i samtliga F/A F/C klasser.
Reglementet skall omskrivas för att förtydliga vissa delar. Årsmodellkravet kommer granskas stenhårt på Chassie.
I övrigt så har vi ett ganska fungerande koncept. Kan bli vissa andra justeringar också men man ska inte laga de som inte är trasigt.
Standardklasserna är ju klockrena och kommer nog fortsätta växa.
Enstånk kommer nog komma hårdare nästa år då härligheter som Cannonball och andra stånkarace ökat intresset för enstånkor.
Retro Veteran är ju den enda riktigt riktigt Retro klassen så trots bittert deltagande på vissa tävlingar så får dem hänga med som det är.
Kan hända att det kommer fler roliga maskiner framöver i denna klass också alltefter intresset växer.
Sedan är det nog en del som bör se över sina bromssystem inför kommande säsong. Var en del maskiner som fick åtgärda detta i Lördags. Gashäng i besiktningen fick vi vara med om också så det kanske inte är så dumt att ni kikar över dåliga vajrar etc då det är en billig investering för säkerheten för alla. Tyckte mig inte se allt för många som är överdrivet slapp i framvagn, dåliga stag, dåliga lagningar etc vilket glädjer. Bra om var och en tar ansvar för att maskinerna är i skick att kunna framföras så säkert som möjligt. Besiktningen gick väldigt smidigt och har man lite tempo så hinner man kolla igenom det vesäntligaste som vi gjorde på ovalen. Detta kommer införas till alla tävlingar nästa år.
Obligatorisk kontroll av ryggskydd i Lineup är nästa grej som kommer införas då vissa glömmer att ta på sig av okänd anledning.
Jag vill ge 99% av deltagarna beröm för denna säsong. Man är med då man ska köra. Grejorna fungerar. Alla har inte koll jämt på allt men vi är inga övermänsikor heller och små detaljer går rätta till. Fungerar som oftast rätt bra med regeltolkningar osv. Ibland blir vi överlistade.
Vi ska försöka sätta ihop ett bra sekretareatsprogram som samtliga arrangörer kan använda sig av så det blir enklare att få det att fungera med resultaten osv.
Medn lite eftertanke och nu då pressen och trycket släppt så kommer teamtävlingen få vara kvar. Det är för många en rolig grej och vi uppskattar sammanhållningen mer än tävlingen i sig så det får fortsätta. Blir att se till att systemet fungerar istället.
Upptaktsträffen jag pratat om tidigare KOMMER att genomföras med inriktning på säkerhet/teknik då vissa helt saknar erfarenhet över hur en skoter bör framföras. Körställning, styrvinklar etc. Blir till hösten efter skoterns dag då intresset börjat på komma tillbaka igen.
Tävlingskalender och regelverk ska jag börja på jobba på för att i god tid kunna presentera med information om tävlingar så vi slipper dagen innan info om än det fungerat bra iaf.
Från mig till er alla vill jag än en gång rikta ett stort tack för säsongen 2012!
Blir Max 400cc F/A F/C som gäller i damklassen. Egen skoter som är justerad efter damens storlek och vikt så inte en som är 135 delar skoter med en som är 2,05. Lite onödigt höga styren osv. Sen är det större chans att dem kört sina skotrar utanför tävlingsbanan och lärt känna maskinerna.
Stora fläkt veteran & Mod blir bara Stora Fläkt Mod, 76-85. Endast motorer som tillverkats som F/A F/C från fabrik kommer tillåtas i samtliga F/A F/C klasser.
Reglementet skall omskrivas för att förtydliga vissa delar. Årsmodellkravet kommer granskas stenhårt på Chassie.
I övrigt så har vi ett ganska fungerande koncept. Kan bli vissa andra justeringar också men man ska inte laga de som inte är trasigt.
Standardklasserna är ju klockrena och kommer nog fortsätta växa.
Enstånk kommer nog komma hårdare nästa år då härligheter som Cannonball och andra stånkarace ökat intresset för enstånkor.
Retro Veteran är ju den enda riktigt riktigt Retro klassen så trots bittert deltagande på vissa tävlingar så får dem hänga med som det är.
Kan hända att det kommer fler roliga maskiner framöver i denna klass också alltefter intresset växer.
Sedan är det nog en del som bör se över sina bromssystem inför kommande säsong. Var en del maskiner som fick åtgärda detta i Lördags. Gashäng i besiktningen fick vi vara med om också så det kanske inte är så dumt att ni kikar över dåliga vajrar etc då det är en billig investering för säkerheten för alla. Tyckte mig inte se allt för många som är överdrivet slapp i framvagn, dåliga stag, dåliga lagningar etc vilket glädjer. Bra om var och en tar ansvar för att maskinerna är i skick att kunna framföras så säkert som möjligt. Besiktningen gick väldigt smidigt och har man lite tempo så hinner man kolla igenom det vesäntligaste som vi gjorde på ovalen. Detta kommer införas till alla tävlingar nästa år.
Obligatorisk kontroll av ryggskydd i Lineup är nästa grej som kommer införas då vissa glömmer att ta på sig av okänd anledning.
Jag vill ge 99% av deltagarna beröm för denna säsong. Man är med då man ska köra. Grejorna fungerar. Alla har inte koll jämt på allt men vi är inga övermänsikor heller och små detaljer går rätta till. Fungerar som oftast rätt bra med regeltolkningar osv. Ibland blir vi överlistade.
Vi ska försöka sätta ihop ett bra sekretareatsprogram som samtliga arrangörer kan använda sig av så det blir enklare att få det att fungera med resultaten osv.
Medn lite eftertanke och nu då pressen och trycket släppt så kommer teamtävlingen få vara kvar. Det är för många en rolig grej och vi uppskattar sammanhållningen mer än tävlingen i sig så det får fortsätta. Blir att se till att systemet fungerar istället.
Upptaktsträffen jag pratat om tidigare KOMMER att genomföras med inriktning på säkerhet/teknik då vissa helt saknar erfarenhet över hur en skoter bör framföras. Körställning, styrvinklar etc. Blir till hösten efter skoterns dag då intresset börjat på komma tillbaka igen.
Tävlingskalender och regelverk ska jag börja på jobba på för att i god tid kunna presentera med information om tävlingar så vi slipper dagen innan info om än det fungerat bra iaf.
Från mig till er alla vill jag än en gång rikta ett stort tack för säsongen 2012!
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW

jaha, då blir det att skruva tillbaka fläkten igen
eller skulle dragracing försvinna från cupen?
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Hotpistons
det här låter ju bakåtsträvande..
men då tar jag för givet att man heller inte får bygga en klon på en skotermodell heller i så fall ?
å skulle man känna att penninga brände i fickan å man fick för sig att köpa kjell engströms motor som är på blocket så är den inte heller välökommen i kuppen då ?
Plus ett antal andra motorer i enstånk då
men då tar jag för givet att man heller inte får bygga en klon på en skotermodell heller i så fall ?
å skulle man känna att penninga brände i fickan å man fick för sig att köpa kjell engströms motor som är på blocket så är den inte heller välökommen i kuppen då ?
Plus ett antal andra motorer i enstånk då
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Du måste även byta bottendelen till phazer eller byta till ex440 cylindrar och toppar.Men du kan ju åka i supermod/lilla lc med din motor om jag tolkar det rätt.Gunnar skrev:jaha, då blir det att skruva tillbaka fläkten igeneller skulle dragracing försvinna från cupen?
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW

- Kontakt:
Jag tolkar det då inte som att det skulle vara förbjudet att plocka fläkten på en FC motor? Utan man får inte får ta en LC motor och svetsa på kylflänsar och köra i en luftkyld klass.
Men nu kan ju jag tolka fel också såklart
Men det hade varit lite konstig att förbjuda det.
Men nu kan ju jag tolka fel också såklart
Ski-Doo, om katten själv får välja
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW

"Endast motorer som tillverkats som F/A F/C från fabrik kommer tillåtas i samtliga F/A F/C klasser. "
jag tolkar det som att du får inte bygga om kylningen på nån motor... men jag får köra i LC klassen
jag tolkar det som att du får inte bygga om kylningen på nån motor... men jag får köra i LC klassen
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW

- Kontakt:
Det står inte att det är förbjudet att köra F/A med en F/C motor?
Det står bara att motorn ska ha varit en FA eller FC motor från fabriken och alltså inte en LC motor. Jag gissar att det kan ha att göra med Fredrik Lindners bygge, var ju heta diskussioner om den där motorn i början på säsongen.
Finns väl ingen anledning till att förbjuda att nån plockar av fläkten.
Men det ska nog förtydligas det där för det går ju å tolka på många sätt som det står nu
Det står bara att motorn ska ha varit en FA eller FC motor från fabriken och alltså inte en LC motor. Jag gissar att det kan ha att göra med Fredrik Lindners bygge, var ju heta diskussioner om den där motorn i början på säsongen.
Finns väl ingen anledning till att förbjuda att nån plockar av fläkten.
Men det ska nog förtydligas det där för det går ju å tolka på många sätt som det står nu
Ski-Doo, om katten själv får välja
Hmm Stx underdel med Gpx toppar ???
Ljusvattnet Skoterskrot
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Holländaren har givetvis rätt. Hur tänker du kring clonebyggen Erik? Bakåtsträvande? Inbromsning kanske...
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Supermod och lilla racer kan väll heta lilla racer, blir ju inte samma förrvirring som ifjol när den hette lilla l/c.
Kommer bryt punkten att hamna vid 400cc på lc maskiner eller ska dom åka stora racer med tanke på deltagande i den klassen?
En annan lösning på de få deltagande i stora racer kan ju vara att man inför 2 dragrace, sen så har vi ju 2 backrace vilket dom flesta kan åka + oval och till sist kanske 2 cross tävlingar så borde vi ha en rimlig mix för alla. (obs inte i nämnd ording)
Kommer bryt punkten att hamna vid 400cc på lc maskiner eller ska dom åka stora racer med tanke på deltagande i den klassen?
En annan lösning på de få deltagande i stora racer kan ju vara att man inför 2 dragrace, sen så har vi ju 2 backrace vilket dom flesta kan åka + oval och till sist kanske 2 cross tävlingar så borde vi ha en rimlig mix för alla. (obs inte i nämnd ording)
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81
Yamaha SS 440 -81
-
Stina
Hmm, jag tror ju inte direkt att det har med motoreffekten att göra att det varit olyckor i damklassen.
Det känns ju riktigt kung att de flesta av oss ska behöva ordna fram en annan skoter för att få vara med och rejsa i vår klass. Dyrt och liiite onödigt kan jag tycka.
Det är nog inte bara jag som lagt ut hyfsat med pengar på min skoter.
Det är ju bara att glömma att jag kör i annat än med herrarna nästa år i och med ändringen och hur skaderisken ska krympa med det förstår inte jag då det är betydligt tuffare där...
Att skotern ska vara anpassad efter föraren säger jag inget om.
Jag tror mer på att öka säkerheten, kunskapen om "skoter-race", burkar-"förmåga" och kanske tänka efter lite hur banorna konstrueras för mindre olyckor.
Det är ändå veteranskoter vi kör och jag personligen tycker väl inte att exempelvis banan i offerdal var veteran-anpassad med det enorma hoppet som faktiskt resulterade i en inte så kul olycka i herr-klassen..
Men kul bana var det och självklart måste man ha hjärnan med sig oavsett hur det ser ut, hur lätt det än är att ryckas med av adrenalinet i ett race..
Jag tror på att ta tillbaka lilla tjej igen för att locka fler tjejer att köra samt att jag faktiskt tror att många skulle gå ner en klass igen och vara nöjda med det och så låta "oss" som vill fortsätta med samma motoreffekt göra det.
Varför inte en lilla dam racer med b.l.a.d och en stora dam racer för oss med framvagn och mer motor?
Bara en tanke som jag vet att fler än mig bland tjejerna funderat på...
Det känns ju riktigt kung att de flesta av oss ska behöva ordna fram en annan skoter för att få vara med och rejsa i vår klass. Dyrt och liiite onödigt kan jag tycka.
Det är nog inte bara jag som lagt ut hyfsat med pengar på min skoter.
Det är ju bara att glömma att jag kör i annat än med herrarna nästa år i och med ändringen och hur skaderisken ska krympa med det förstår inte jag då det är betydligt tuffare där...
Att skotern ska vara anpassad efter föraren säger jag inget om.
Jag tror mer på att öka säkerheten, kunskapen om "skoter-race", burkar-"förmåga" och kanske tänka efter lite hur banorna konstrueras för mindre olyckor.
Det är ändå veteranskoter vi kör och jag personligen tycker väl inte att exempelvis banan i offerdal var veteran-anpassad med det enorma hoppet som faktiskt resulterade i en inte så kul olycka i herr-klassen..
Men kul bana var det och självklart måste man ha hjärnan med sig oavsett hur det ser ut, hur lätt det än är att ryckas med av adrenalinet i ett race..
Jag tror på att ta tillbaka lilla tjej igen för att locka fler tjejer att köra samt att jag faktiskt tror att många skulle gå ner en klass igen och vara nöjda med det och så låta "oss" som vill fortsätta med samma motoreffekt göra det.
Varför inte en lilla dam racer med b.l.a.d och en stora dam racer för oss med framvagn och mer motor?
Bara en tanke som jag vet att fler än mig bland tjejerna funderat på...
-
Team Lillsia
Ska heta Lilla Sport som på de förra tiden
Ska heta Lilla Sport som på de förra tiden
300% Ockelbo
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77
- Ruschmannen
- Sponsor medlem

Nu har ju inte jag kört så mycket Burkarcup tävlingar men som riktig Veteranfantast kommer jag aldrig någonsin att
tycka att nyare än 1980 är veteranskotrar för mellan 1980-1985 hände allt inom skoterutvecklingen.
Dessutom Offerdal var den tävling som hittills var bäst arrangerad och roligast tycker i alla fall jag.
Nu är det bara att ladda om till nästa säsong
Lars-E
tycka att nyare än 1980 är veteranskotrar för mellan 1980-1985 hände allt inom skoterutvecklingen.
Dessutom Offerdal var den tävling som hittills var bäst arrangerad och roligast tycker i alla fall jag.
Nu är det bara att ladda om till nästa säsong
Lars-E
-
formula mxx
Men nu hänger jag inte med riktigt, varför hoppar ni bara på fredriks maskin?? min maskin är EXAKT lika dan o den har varit med i två år nu och inte ett enda gnäll har det kommit angående min motor, sen att man bara ska köra med motorer som är fabriksbyggda så bryter vi inte heller mot reglerna, ni vet mycket väl att de finns f/a slidmatade motorer,,
Pantera 5000