Anmäl er till Ljusvattnet 16/6 här Uppdaterat med tider !!!!
Re: Anmäl er till Ljusvattnet 16/6 här Uppdaterat med tider
En kanon tid presterades i stora l/c av Magnus alias 638cc yamalaris 5.26 tror jag riktigt potent tid!!
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW

- Kontakt:
5.26 med reaktionstid på 0.26 sek så själva körtiden var 5.00 sek! Imponerande 
Lite kul var det också att inte mindre än 3 st lyckades få 0.000 sek i reaktionstid.
Själv är man bara nöjd, jag har inte rört en skruv i skotern sen Ede-Draget, inte ens bestyckat om. Och tempen låg på strax över 700 vid mål och bästa slutfarten blev 90,2 km/t. Mina tider var inge vidare egentligen men det räckte till förstaplatsen iaf.. Till nästa säsong måste jag verkligen se till att komma iväg! Man hann fundera på en hel del saker på väg hem, 27 mil med trasig stereo, så nu finns det många planer igen
Härligt att få rasta rock n roll olympicen igen iaf, känns mycket bättre än det man höll på med i vintras!
Det är bara att tacka för en kanondag, det här måste vi göra fler ggr
Alla resultat och tider kommer förhoppningsvis upp ikväll eller annars imorgon.
Lite kul var det också att inte mindre än 3 st lyckades få 0.000 sek i reaktionstid.
Själv är man bara nöjd, jag har inte rört en skruv i skotern sen Ede-Draget, inte ens bestyckat om. Och tempen låg på strax över 700 vid mål och bästa slutfarten blev 90,2 km/t. Mina tider var inge vidare egentligen men det räckte till förstaplatsen iaf.. Till nästa säsong måste jag verkligen se till att komma iväg! Man hann fundera på en hel del saker på väg hem, 27 mil med trasig stereo, så nu finns det många planer igen
Det är bara att tacka för en kanondag, det här måste vi göra fler ggr
Alla resultat och tider kommer förhoppningsvis upp ikväll eller annars imorgon.
Ski-Doo, om katten själv får välja
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW

- Kontakt:
Här kommer alla kval- och elimineringstider/hastigheter. Det är möjligt att datorn har tappat bort 2 elimineringsrepor nånstans men jag tror att allt är med. Inget som påverkar resultaten isf för vi hade full koll på vem som vann men om det nu alls hände nåt så var det inte värre än att tiderna inte sparades.

- Gunnar
- RETRO POLICE CREW

Coolt att Jörgen hade 114 i slutfart... pullver i den motorn!
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
känns som det kommer gå ännu fortare i lycksele när det tunats mera!!!! blir nog bra tider där med!!!
vad väger ekipaget?? tror vikt kontra effekt kan ha med saken att göra också men ser ut som den är väldigt potent för en Fa!!! och bevisligen är den ju det.Gunnar skrev:Coolt att Jörgen hade 114 i slutfart... pullver i den motorn!
Magnus berättade vad han trodde sin vägde och de verkar ju superlätta dessa yamaha
Senast redigerad av Haggla den 17 jun 2012, 13:46, redigerad totalt 1 gång.
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW

- Kontakt:
Jag glömde King of the field körningen:
Jörgen Wikberg 5,6728, reaktion 0,1238, 114,8 km/t
Magnus Grahn 5,7137, reaktion 0,3199, 111,5 km/t
Jörgen Wikberg 5,6728, reaktion 0,1238, 114,8 km/t
Magnus Grahn 5,7137, reaktion 0,3199, 111,5 km/t
Imponerande skidres av Tomas 
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81
Yamaha SS 440 -81
Vägde mig nyss 74,6 bakis o jävligt krokig:) maskinen har jag inga vikter på tyvärr men vet att de sitter inte i nån jävla vikt utan ett intresse att åka fort!!
Jo precis som en annan har intresse av men det sitter ju en del och skryter upp div maskiner och tider etc men tyvärr så vet jag inte hur man ska få en del att förstå vissa saker som tex en bra ljusterad stora lc kommer ofta åka fortare än en tex fa 500 men man måste tydligen överbevisa på pränt vissa saker.megatron skrev:Vägde mig nyss 74,6 bakis o jävligt krokig:) maskinen har jag inga vikter på tyvärr men vet att de sitter inte i nån jävla vikt utan ett intresse att åka fort!!
Inget tvivel om att tex 69an är bra men då det skrivs si och så om flera fa att de är bättre och snabbare etc så visst ibland är det så och inget komstigt med det men man ser inte samma folk kommentera andras snabba maskiner utan då är det inget att nämna :-)och men om en del är mer ödmjuk slipper en annan kommentera vilket jag skälv har svårt att låta bli.
Sedan är det i mina ögon lite konstigt om vikt inte har betydelse
Så tror alla tjänar på ödmjukhet sedan verkar det lika bra lägga ner kommentera och funderingar för en del tål ju inte det som det verkar...
Glömde ju säga att till och från blir man ju less om man försöker förklara vissa saker etc tycker ju ändå man har en del att förmedla och man får spydiga kommentarer tillbaka och flertal ggr kommer de från samma håll och hoppas de kommer ihåg det men de gånger en annan ställt upp och även åkt fort då har det klagats och vart ganska enögt ja jag vet inte vad man ska skriva eller fråga utan det blir fel?? Har man skälv skrivit något spydigt ber jag om ursäkt.
Sedan har jag definitivt inte sagt att det sitter i någon vikt!!! Det är jag nog ett levande bevis på utan då skulle jag ägnat mig åt annat. Visa mig var i så fall vart jag påstått det?? Det var mitt intresse i fakta som ville men tydligen fel?? Däremot har vikt betydelse det skriver jag i sten och ett amen på:-)
Sedan har jag definitivt inte sagt att det sitter i någon vikt!!! Det är jag nog ett levande bevis på utan då skulle jag ägnat mig åt annat. Visa mig var i så fall vart jag påstått det?? Det var mitt intresse i fakta som ville men tydligen fel?? Däremot har vikt betydelse det skriver jag i sten och ett amen på:-)
-
Evervärst 444
- RETRO POLICE CREW
Klart vikt har betydelse :)Det fick man ju lära sej redan på grundskolans fysik lektioner, den som påstår annat skolkade nog från fysiken eller säger emot sej naturlagarna haha
Det krävs en viss mängd energi att förflytta ett visst föremål en viss sträcka på en given tid ENKELT :)Men sen gäller det ju att kunna förmedla energin ner på banan oxå..