Japp, då tog man ett rejält återfall och en Ski-doo inhandlades. Srx:n såldes till Kalix där den hamnar i rätta händer. Denna maskin såg jag på ovalen i lycksele och började forska lite lugnt förra året och när jag äntligen hade bestämt mig för att sälja iväg srx:n och en sån här maskin skulle inhandlas, för det var inte tanke om nåt annat utan jag fastnade för dessa paddor när jag byggde min RV clone förra året. Jag fick tag på hans som ägde den och efter mycket snack om allt möjligt så fick jag köpa loss den. Utseende mässigt ser den ut som den gjorde i lycksele men motorn hade han börjat renovera upp. Bilder på motorn kommer att komma... Han har borrat cylindrarna och nya spi kolvar var inköpt, nya vevlager samt nya vevstakar. Dock är vevstakarna av det bättre och lite grövre slaget, men dom var lite för grova för att passa mellan skinkorna så dom är inlämnad på SMT för att slipa av dom litegrann. Detta bara som en försiktighetsåtgärd. Packningssats följde med men han gav mig rådet att inte åka med winderosas packboxar (yttre) utan att jag skulle köpa mig ett par original och det passade visst från 503:an så igår hämtades det ut nya packboxar från motorbolaget. Chassiet såg rätt bra ut med en lite spricka längst bak som. Buk och huv måste plastas och målas. Men det snyggaste är att nån tokjävel har målat med röd rostskyddsfärg i motorrummet.

Ser riktigt bra ut.... NOT! Ja ja.. det var lite info om maskinen och nu några kort som jag tog med en iphöööne så förvänta er inte några toppen kort...

Ett par rostskyddsfärgade pipor är inte det sämsta.

Nån har även gått loss på variatorskyddet och även variatorn var målad.

Huven var sprucken bak mot styret och längst ned under nosen. Men det var inte så farligt så att det inte går att rädda.

Fick även med 2 P85:or varav en hade för stor kona och den ena med rätt kona hade en spricka i den rörliga skivan, så här blir det att flytta över grejor från den ena till andra. Vikter och en mörkblå fjäder följde oxå med.

Chassienummret.
Ja tanken med detta projekt är att försöka återställa den till original skick... ja eller så gått det går iaf.