Blev aldrig någon provkörning med 340 eftersom jag blev lite feg och tänkte att det kanske ligger nå skrot i vevhuset. Så den ska rivas inan start.
I helgen lyckades 280 värmenypa
Så vad göra??? cylindrar och kolv fins det extra av men inte kolvringar. Efter förfrågan på facebook verkade det lite dåligt med ringar till 70,5mm borr. Så jag var till Micke i Tandsbyn och kollade på lite förstora ringar som kanske skulle gå att fila till. Det slutade iaf med att cylindern lämnades på borrning och beställning av kolv och allt ska finas till fredag
Så i kväll rev jag vevhuset för inspektion av lager och p-boxar. Tyvärr hade jag ingen variatoravdragare till P-90 men en till Polaris libertymotorer och det borde vara samma gäng. Så det var bara att sätta vinkelkapen i en avdragare för 700kr använd en gång och hoppas på det bästa.
Och så här blev det och samma gäng var det
Bara vända upp motorn och hälla i vatten och lite gängtejp på "nya avdragaren" funkade fint!

Ska nog sätta upp de avkapade delarna i en svarv och snygga till snittet så det glider lättare mot varandra så funkar den nog bra till libertysnurrorna.
Så här såg P-boxen ut på tändsidan men motorn har inte tryckt ur sig något nämnvärt. Blir iaf byte.
Motorblock och fläktkåpan fick sig en omgång med stålborsten.

Undra bara hur länge det är så här fint... Oljiga fingrar och oxid
Nu till en fråga.
Nån som vet vad det här är för variator? Sitter på en Ski-doo Tundra 250lt från -86. Skulle behöva veta gäng i variatorn och hur den svarta kåpan ska tas lös. Kommer inte åt gängen med den på plats.
Det var allt för denna gång!