Snyggt att dänga till en ski-doo så där
*Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna modell*
-
Racer Lazer
-
RajdLaser_
- Kontakt:
-
RajdLaser_
- Kontakt:
-
Dieselfreak
-
Lasermannen
-
RajdLaser_
- Kontakt:
Jag använder vanlig 20/40 motorolja. Den blir inte så seg när det är kallt. Tyvärr ställer den rätt höga krav på tätningen i kedjehuslocket, men det är ju enkelt att tanka ny olja så jag tar de besväret.
Tillhör brödraskapet Laser 440+
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club
Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i
Snart utan fast telefon
Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i
-
RajdLaser_
- Kontakt:
Finns säker någon fin specifikation nånstans men, som sagt, jag har klarat mej med motorolja.
Däremot är det viktigt att du smörjer det högra framaxellagret. Smörjkoppen sitter på framaxeln, åtkomligt UNDERIFRÅN.
Kolla in reservdelslistan så ser du var den sitter.
Av 5 skrotade Laser har 4 haft dåliga lager på höger sida pga dålig/utebliven smörjning.
Även de 4 boggihjulen ska ha några tryck med fettsprutan.
Däremot är det viktigt att du smörjer det högra framaxellagret. Smörjkoppen sitter på framaxeln, åtkomligt UNDERIFRÅN.
Kolla in reservdelslistan så ser du var den sitter.
Av 5 skrotade Laser har 4 haft dåliga lager på höger sida pga dålig/utebliven smörjning.
Även de 4 boggihjulen ska ha några tryck med fettsprutan.
Snart utan fast telefon
Snart utan fast telefon
-
RajdLaser_
- Kontakt:
-
RajdLaser_
- Kontakt:
Lite klurigt med cdiboxen nu så undrar , vad har ni laser ägare för färger på kablarna ni kopplar ihop cdiboxen med , är kablarna i samma färg eller olika färg för olik kabel, jag har 1 röd , 2 blå, 2 gul , 1 grön , så det är lite svårt för den nya cdiboxen hr svarta kablar
, somsagt lite svårt att veta 
Rajd laser 440+.
Ockelbo 6000 se
Vw beach buggy (under renovering)
Ockelbo 6000 se
I Kohler-manualen som du hittade åt finns färgmärkning och vad resp. kabel har för funktion. PDF-filen från Hewtech visar också vilka kablar som gör vad.
Den nya boxen, har den bara svarta kablar? I så fall blir det svårt att lista ut emot vilka dom ska skarvas. Inget litet papper el dyl som ger nån ledtråd?
Var det Razerlazer som hade köpt en box från samma ställe som du?
I så fall, PMa han och fråga...
Skulle du sedan lyckas klura ut det hela så är det ju bra om du delar med dig av kunskapen.
Lycka till
Den nya boxen, har den bara svarta kablar? I så fall blir det svårt att lista ut emot vilka dom ska skarvas. Inget litet papper el dyl som ger nån ledtråd?
Var det Razerlazer som hade köpt en box från samma ställe som du?
I så fall, PMa han och fråga...
Skulle du sedan lyckas klura ut det hela så är det ju bra om du delar med dig av kunskapen.
Lycka till
Snart utan fast telefon
Snart utan fast telefon
-
Racer Lazer
-
RajdLaser_
- Kontakt:
på min var kablarna svarta, en röd med en svart rand , en vit/beige med blå rand (???) några svarta ,en svart med blå rand , en svart med röd rand, killen på piteå mc sa att man skulle koppla färg mot färg
har testat olika kabel kombinationer men ingen gnista på stiften
, hade vart jäkligt mycket lättare med samma färger så hade den säkerligen varit igång nu
vill ju samtidigt inte koppla fel, så boxen smäller
jaja , killen på piteå mc blev lite förvånad när jag inte hade kontaker på kablarna men men , får hoppas man kopplar rätt,
Jag vet inte vilken kabel som gör vad på cdiboxen
så då blir det ännu svårare 
jaja , killen på piteå mc blev lite förvånad när jag inte hade kontaker på kablarna men men , får hoppas man kopplar rätt,
Jag vet inte vilken kabel som gör vad på cdiboxen
Rajd laser 440+.
Ockelbo 6000 se
Ockelbo 6000 se