Håller förövrigt på med variatortuning och testing för lite olika karaktärer och för att lära mig vad som händer osv när man petar å påtar i lite olika setups. Så man kan bli gråhårig ibland men det går bättre å bättre med lärandet. Hade inte gjort ont å ha en heldag med en expert inom området så att säga
Blizzard 7500 Burkarcupsprojekt
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Re: Blizzard 7500 Burkarcupsprojekt
Idag ringde jag dekalkillen så i morgon åker jag förbi med skotern så ska han mäta upp bandtunneln så jag får nya dekaler dit också.
Håller förövrigt på med variatortuning och testing för lite olika karaktärer och för att lära mig vad som händer osv när man petar å påtar i lite olika setups. Så man kan bli gråhårig ibland men det går bättre å bättre med lärandet. Hade inte gjort ont å ha en heldag med en expert inom området så att säga
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
En liten bild nu när den börjar på vara klar förutom dekalerna då men det kommer..

Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
-
Blizzard Peter
- Sponsor medlem

Jävlarrr! Riktigt fränt Marino!
Kawasaki Invader 440
Såld Skidoo Blizzard 9500 -80
Såld Skidoo Blizzard 9500 -80
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Filmsnutt från isovalen film på filmtråden 
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Jahapp.. då blev det motorrenovering sista dagarna innan race.. Prexic som det ska vara. Inte så att den inte går eller att det har hänt något men 6,5 i komp på ena som med lite olja gav 9 tyder på lite kassa kolvringar. Förhoppningsvis kommer kolvarna i morgon så förhoppningsvis kan man testköra den i morgon natt någon gång.
Detta är ju på ett sätt positivt för det lär vara förklaringen varför den är så himla trött under 6 tusen varv. Grymt svårt att hitta en variatorsetup för det då det forfarande bara är en sketen 377 som trycker på. Men med lite tur kommer leveransen och innan fredag är slut har man hunnit testa ut något som kan fungera hjälpligt i Skellefteå på Lördag!
Detta är ju på ett sätt positivt för det lär vara förklaringen varför den är så himla trött under 6 tusen varv. Grymt svårt att hitta en variatorsetup för det då det forfarande bara är en sketen 377 som trycker på. Men med lite tur kommer leveransen och innan fredag är slut har man hunnit testa ut något som kan fungera hjälpligt i Skellefteå på Lördag!
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Jotack, det lär behövas..
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Ja de är konstigt att det alltid skall vara så här sista veckan. Själv måste jag gå tillbaks till förgasare då jag upptäckte att ena insprutar pumpen läcker. Inte undra på att det var svår inställt
Så det blir skruva in i det sista....som vanligt 
/mRetro (Team Snopro Sweden)
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Skruvade isär motorn inatt och fick då kvittot på den dåliga kompen i ena cyllen. Nedre kolvringen hade gått i bitar och en grop på några mm i diameter från kolven hade gått sönder. Inga övriga skador på cylinder eller annat vad jag kunnat konstatera. Kommer inte de nya kolvarna i morgon så är jag inte strandsatt. Har ett par fina kolvar som igentligen inte gått många mil på hyllan. Med lite tur så kommer den fungera lite bättre efter ihopsättningen!
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Tur att cyllarna klarade sig 
/mRetro (Team Snopro Sweden)
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Jo hyffsat.. Som roligt när inte allt ryker. Ett litet skitfel kan ju göra stor skada om man har lite osis.
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Börjar komma på plats nu med dekalerna, har just varit å hämtat resten så när grabben lagt sig så blir det ett pass i garaget med ihopmontering av motor och att få fast resterande huvdekaler. Tunneldekalerna lämnade jag in mått å foto på idag. Fick göra ett nummerbyte också då jag hade slut på 8:or men jag kände att 60 fungerar nog lika bra som 68 

Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Du får köra 8:or runt motståndarna istället..... 
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81
Yamaha SS 440 -81
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Då ska jag lära mig köra en 8:a till att börja medPhazer-85 skrev:Du får köra 8:or runt motståndarna istället.....
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:

Då brummar det igen och nu är alla dekaler på plats förutom tunneln då men vi får se när de kommer. Min huv får agera testhuv för dekaltillverkningen och jag har monterat allt själv vilket inte rekommenderas om man har mina kunskaper. Dock så tycker jag ändå att det blev över förväntan bra. Dessa dekaler är inte laminerade då det bara är testsats. Han som gjort dem kommer att kolla på skotern och göra eventuella justeringar så de blir så bra som möjligt å så lika original som det bara går. Sen kommer det finnas till försäljning för er som vill ha. Självklart måste tunneldekalerna också bli färdiga. Jag hade ju turen att alla varningsmärken osv satt kvar på skotern så alla dem finns också med i kittet. Ni får väl titta ni som är i Skellefteå men som sagt är detta en test som blev ok.
Om jag bara hade haft lite mindre tålamod så hade jag kastat en hel del prylar in i väggen och åkt å köpt första bästa skoter i morgon. Men när jag tänkt ge upp 12:e gången så gick det. Plåtkåpan runt cyllarna med invändiga och utvändiga packningar måste vara de största rappel någon har kommit på. När jag väl fått ihop allt för att kunna porta ihop insug å utblås med packningar å kåpan så ville jag inte ta isär det igen för att sedan försöka göra samma jobb på plats. Att det kan vara så att kolvarna bara har bestämt att dom inte ska rymmas i cyllarna sen helt plötsligt så fallar bara alla bitar på plats. Sjukt!!
Nu måste jag sova en stund för 08.00 ska grabben iväg på skolan å vi iväg på test & tune.. Sov gott ladys & gentlemens. Kanske vi filmar lite i morgon men jag tror inte man orkar..
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Nu börjar det likna nåt! Fan det gör mycket med dekaler! 
Ski-doo citation 3500 -80
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
-
Evervärst 444
- RETRO POLICE CREW
Fränt
en fråga bara, vart det bättre körengenskaper med Artic cat ? gissar jag,, skidorna ??
- marino carlsson
- Sponsor medlem

- Kontakt:
Jo, blir ännu bättre när man får på tunneldekalerna också då mina är helt vita å blekt å skavd.
Ang körbarheten med ett riktigt styre och riktiga skidor är helt ojämförbar med original. Det blir ungefär som en helt ny skoter.
Idag har det bara jävlats, skulle inte ens ställa upp i enstånkarklassen men det verka som det var något mystiskt med förgasarna. Håller på att byta sekundärvariator till en som jag använt förut då den gick som allra bäst på Citation 300. Bara för att kolla. Den har ju aldrig gjort precis som jag velat med den jag har nu. Nu måste jag dock sova ett par timmar så man får lite energi till att få inspiration. Som det var idag hade jag nog lämnat skotern hemma men skam den som ger sig..
Ang körbarheten med ett riktigt styre och riktiga skidor är helt ojämförbar med original. Det blir ungefär som en helt ny skoter.
Idag har det bara jävlats, skulle inte ens ställa upp i enstånkarklassen men det verka som det var något mystiskt med förgasarna. Håller på att byta sekundärvariator till en som jag använt förut då den gick som allra bäst på Citation 300. Bara för att kolla. Den har ju aldrig gjort precis som jag velat med den jag har nu. Nu måste jag dock sova ett par timmar så man får lite energi till att få inspiration. Som det var idag hade jag nog lämnat skotern hemma men skam den som ger sig..
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Snygga "dollys" till skidorna. Visst fanns de på Konsum förut?
Det är ju såna där dom har varukorgarna i...
Det är ju såna där dom har varukorgarna i...
autosol kan visst ersätta zinksalva på näsan också
Du har jobbat på bra med den där
hoppas att den inte kommer att bråka allt för mycket med dig under vintern
=
Lynx 20 -69
Rajd s141
Br 250
Snöskroters.
Rajd s141
Br 250
Snöskroters.