Inte så mycket bilder då men det är alltid nånting
Två halvor som jag använder, märkte efteråt att jag måste helicoila en gänga till motorfästet då någon gängat om till modell större.
(Till vänster står ett lik märkt Rotax som gick lite snålt med olja)

Så här gör TT Racing när vi ska pressa in lagrena i blocken, eller man behöver ju bara släppa ner dom när man värmer lite

Specialverktyg jag lät tillverka för att shimsa in veven. Ett dummylager som är det samma som ett 6306 lager fast med lite större hål så att den skulle gå lätt på vevaxeln och den andra delen är från ett Nj306 lager som jag slipade lite i hålet så att den också skulle gå lätt på vevaxeln.
Axiellt får veven glappa 0.1-0.2 mm , vet inte riktigt hur man ska få in det men jag tror att det blev bra, mätte även med bladmått när veven satt inne mellan blocken och jag fick in 0.2ans blad så jag tror det blev bra.
(Mätte så att den gick in mellan brickan som är 5mm på vevaxeln, för er som kan om 340 vevarna)

Den här veven använder jag, på axeln hänger 5 mm brickan jag skrev om i förra bilden.

Nästan klart, ska bara svarva en ny bussning i veckan

Provade med cylindern för att se hur det kommer se ut
Ska även hona upp cylindern lite för att minimera risken för varmnypning.
Mätte upp kolv och cylinder om kom fram till att cylindern är 0.1 mm större än kolven och enligt rekomendationer så ska jag ha ett spel på 0.18 mm.
Jag kan skicka in den på honing eller borrning men då lär jag inte få hem den igen fören nästa vinter skulle jag tro
Så det får bli att inviga nya honings mojängen

Fortsättning följer .....