Lynx 535 -79 som tjuvstannar

Chassie, Drivlina, osv
rondry

Lynx 535 -79 som tjuvstannar

Inlägg av rondry »

har problem med att den bara stannar. väntar man ett tag så går den att starta igen.
Vad kan vara orsaken till det? :?

har ett till problem, först drog inte magnapullen in linan så jag öppnade för att kolla. då ser jag att det lossnat skruv som sitter på "locket" över "flänsarna" som ska åka ut när man drar i snöret, men där stöter jag på patrull. vet inte hur det ska se ut där. :cry:

kanske någon har en bild på magnapullen så bör jag ser hur det ska se ut eller om någon vet någon länk som man kan kolla på. :idea:

tacksam för svar, vill inte köra rariteten på skroten.
Senast redigerad av rondry den 15 feb 2009, 16:57, redigerad totalt 1 gång.
Swesled

Inlägg av Swesled »

Välkommen hit, här finns otroligt mycket kunnigt folk men läs forumreglerna först så kommer säkert hjälpen sedan!
http://skoter.egetforum.se/forum/viewtopic.php?t=1314
Ski-doo Everest 464 L/C -81

B
rondry

Inlägg av rondry »

kom ju mkt till hjälp..får väl ställa frågan vidare på andra forum
Lynx 535 -79
skidoo blizzard -? har f
swedetrail
Sponsor medlem
Sponsor medlem

Inlägg av swedetrail »

Det kan ju tänkas att det behövs lite mer information? Vad är det för motor? Startapparaterna skiljer sig åt mellan märken, att den stannar och sen går bra after ett tag kan vara något som blir för varmt en dålig tändspole t.ex.
/Conny

Ski doo nordic 69
Ski doo olympic 71
JD trailfire 81
En något nyare med massa ventiler
stranglefoot

Inlägg av stranglefoot »

Om det är en 79:a så borde den ha rotax 440 motor. På den så sitter det brytartändning. Skulle kunna tänka mig att det är dags att byta kondensatorer!
rondry

Inlägg av rondry »

joo en rotax 440 sitter i den.
jag ska kolla kondensatorer,tändstift,och tändkablar,tändhattar. troligen dax att byta dessa.

ocg så har jag problemet att jag inte kan dra igång skotern med magnapullern efter jag försökt stoppa ihop den efter det låssnat massa små skaer i den. fungerar att dra i och den drar tillbaka in igen. men det händer inget när jag drar. troligen har jag stoppat fast det fel=(
kanske någon har en bild på magnapullen så bör jag ser hur det ska se ut eller om någon vet någon länk som man kan kolla på.
Lynx 535 -79
skidoo blizzard -? har f
Yada-Yada
Kontakt:

Inlägg av Yada-Yada »

Kondensatorerna verkade vara ett bra tips (?)
rondry

Inlägg av rondry »

verkar inte vara Kondensatorerna då den går när den är varm, dock så tror jag på massa skt i förgasaren. ska kolla det.

vet någon vilka stift det ska vara på den? dom som sitter där har nog suttit i minst 10år skulle jag tro då den har JÄTTE mutter på stiftet.
Lynx 535 -79
skidoo blizzard -? har f
stranglefoot

Inlägg av stranglefoot »

Borde väl vara ngk A7 eller A8, utbudet på dessa "jättestift" har nog krympt en hel del!
anders d

Inlägg av anders d »

A8 stift ska du ha, finns på tändstiftavdelningen hos OK Robertsvik. Köpte själv ett par stycken där för någon vecka sedan tlll min 535:a, kanske 90-100 kronor styck.

Anders
minijonte

fel motor

Inlägg av minijonte »

är det verkligen rätt motor om det är
storstift?
på min 535 sitter det då B6HS.

Mini
The Bike

Inlägg av The Bike »

stranglefoot skrev:Borde väl vara ngk A7 eller A8, utbudet på dessa "jättestift" har nog krympt en hel del!
Jag har fina "adapters" så man kan använda vanliga billigare å lättare att hitta stift till. Adapter kostar 45kr styck och är en engång avgift.
enkelt å bekvämt å köra med B8ES exempelvis .

Mvh // Micke
You Can Fixit!
Skriv svar