Jag minns själv hur kul det var att åka bob efter farsans Trioman-68 när man var liten, trots den beskedliga toppfarten...
Och det är lika kul än idag fast nu är man pappa själv och pojkarna får åka efter Et 440 mountain edition
bob efter skotern är alltid kul samt en cobrapulka , åkte efter en phazer 480 i 70km/h och över vägar i 40km/h , hade lite bråttom alldeles nyligen , förra helgen
Jepp bob åkning efter skoter minns man,åkte efter min morbror,som inte tittade bak så ofta,när snöret gick av mitt i skogen satt och väntade säkert en halv timme innan han kom tillbaka
Vi hade som sport att åka så snabbt som möjligt på bob....när kompisen åkte 125km/h enligt polaris mätaren, ja då var det ingen som ville utmana längre!
(Ett tips är att svetsa ett styre istället för ratten som ger upp vid ca 80km/h pga. att den blir som en 8 och slits lös)
Den här tråden har jag missat helt förut.. Inte för att vara värst men min kompis Rickard Bygden åkte på travrakan, som travet plogade upp på isen, 185km/h enligt mätaren bakom min dåvarande Skidoo som nästan var ny då.. Detta måste varit runt 97-98. Raksträckan var 2km lång med en rondell i varje ände. När vi bromsade ner i slutet på rakan för att svänga runt så trodde han vi körde i krypfart när de gick runt 80 så då beslöt han sig att hoppa av bobben.. Dom som tittade på höll och skratta ihjäl sig då hans ben for som kalle ankas innan han slog i isen. Han gled sen gode biten på dunjackan innan han stannade. Blev en hel del öm men inga skador i övrigt. Skatebordåkare som han var så tyckte han om galna ideer..
En annan gång tolkade han 110 på en gammkärringcykel brevid bilen.. Lovar att framhjulet som så ofta var utan några ekrar vobblade styggt. Men han höll sig på hjulen iaf..