Så här såg den ut när jag hämtade den och under brukandet i påsk.. Dock talar inte bilderna sanning. Färgen är också som ni ser helt fel då den blästrats och lackats om för 10år sedan av tidigare ägare..
Sitter även en Ockelbodyna på men så får de också bli tills man kanske trampar på en originaldyna någon gång.. Hade inte tänkt att detta skulle bli något man öser pengar över utan funktion går i första hand.

En fastkörning går ju bjuda på då det inte är jag som kör

Huven inte särskilt bra men dock inte så jävligt som de kan vara

Sen började det rivas lite lätt...

Fick ju med en extramotor som går runt med kolv och allt utom cylinder.. motorn är där under någonstans

Tog den på jobbet där vi har en högtryckstvätt å efter 3 omgångar avfettning (PRICK BORT - fungerar bra)

Lyfte ut motorn för rengöring och isärtagning för packningsbyte.. Äckligt skitig..

Inte särskilt matchportat här inte..

Efter lite om och men så var även originalvariatorn lös som faktiskt inte fungerar alldeles för dåligt måste jag säga..

Sen började rengörandet och efter 2 kvällar så blev de så här.. Har även monterat en nästan ny Powerblock som jag fick med vid ett annat skoterköp. Hade blivit över då han beställt fel. Det är ju gängad variator på dessa och inte kona..

Nu ska jag försöka få tag i en förgasarfläns som passar för att få dit en mikuni.. Har redan borrat in ett vacuumuttag och satt i nippel så nu fattas bara flänsen. Gasare har jag några av.. Någon som har får gärna höra av sig jättesnabbt..
CC mellan bultarna är 58mm.. Diametern på insuget är 35mm invändigt och runt. Köpte ett i dag som bara var lite för stort cc på men då var hålet alldeles för stort.. Hade tänkt få igång den tills åt helgen så de vore bra om någon som hade säger till..
Blir att fixa till de kosmetiska på chassiet efter helgen någon gång om jag hinner få igång den vill säga..
Ja de var allt för nu.
Mvh Marino