Tänkte jag skulle skapa en tråd med min best, alltså en Yamaha Srv ´82:a som är borrad och portad, en värdelös trimpipa på men den låter fränt iaf. Annars är den rätt orginal. Men här kommer lite bilder på huven som är fixad till. Håll till godo.
Exakt Marino, kul att köra med en skoter som inte ser helt död ut. Sen hur den ser ut efter säsongen är en annan sak, då har man ju hela sommaren på sig att renovera.... om man nu inte har andra intressen som en Dodge Challenger som kommer att ta massa tid oxå. Vill ju åka på strippen med den oxå, men det är en annan historia som hör hemma i andra forum.
Monterade dit huven idag och tråkigt som tusan att Iphone har en så usel kamera, bilden är inte så bra men men, man ser ju iaf att det är en skoter iaf.
Håller på att putsa lite innan biltema dagen... eller ska man säga skoterns dag. Man fick ju sig en mini repa när man tog fram den ur det tillfälliga skotergaraget hundgården. Nu får det "hjärna" snöa as hell. Over and Out för den här gången.
Jaha, ett tag sen man gjorde nåt uppdatering här. Men ikväll tog jag loss kolvar och jag å Tobbe vägde dom. Skillde 7g mellan dom så det var bara att börja beta av den ena kolven så nu skiljer det bara 2g. Vilket jäkla göra att hålla på med det där må jag säga, man slipar å slipar å slipar och tror att nu måste det ha åkt massa gram, nä då, 1g visade vågen. Men nu är det gjort iaf och det känns lite bättre att dom väger någelunda lika. Fick även tillbaka cyllarna som varit på portning. Såg väldigt bra ut, tyvärr har jag inga bilder på detta men ska försöka att knäppa några kort imorgon iaf, då hoppas jag på en uppstart. See Yá!
Japp det är det, ena kolven är från Rinab och den andra vette tusan vart den kommer ifrån. Den dagen man bränner en kolv så blir det att köpa 2 st på en gång från samma tillverkare så kanske det skiljer lite mindre mellan dem.
Nja kollar bara om det är nån som är intresserad av den, skulle det vara nån som var sugen så får dom ta den, eller jag kan tänka mig att byta mot nån annan maskin oxå, en ex 440 eller nån ski-doo kanske?