wiktorin skrev:Finns det nåt att tänka på när man monterar anslutningen på tanken. Anslutningen på vänster sida med en slang böj ner mot höger eller anslutningen på höger sida med en kort slangstump.
Hoppas du förstår hur jag menar. Annars får du se till att montera på din och ta ett kort
//Roger
Hmmm...är inte riktigt med hur du menar Roger, men jag hade tänkt sätta anslutningen i front gaveln, ingenting uppe på...fatta jag frågan rätt?
Mvh Per
Front gaveln, men till höger eller vänster sett i färdriktningen. Har en Wahltank som jag tänker montera en anslutning på, maskinen är tänkt att gå rakt fram, uppåt och i vänstersväng he he..
man får väll bara en chans på plasttanken så att säga.
Nja har nog inte bestämt de än beror på lite var pumpen hamnar..turn left and be cool... , ja man vill nog inte borra för många hål i den....
/Per
wiktorin skrev:Finns det nåt att tänka på när man monterar anslutningen på tanken. Anslutningen på vänster sida med en slang böj ner mot höger eller anslutningen på höger sida med en kort slangstump.
Hoppas du förstår hur jag menar. Annars får du se till att montera på din och ta ett kort
//Roger
Hmmm...är inte riktigt med hur du menar Roger, men jag hade tänkt sätta anslutningen i front gaveln, ingenting uppe på...fatta jag frågan rätt?
Mvh Per
Hur gör man med själva anslutningen mot tanken.
Om jag förstår rätt så monterar man gummi nippeln först och trycker sedan in metallnippeln som slangen skall sitta på. I detta läge måste slangen sitta på plats men då får man inte dit något klammer.
Eftermontering är bara att utesluta. Skippar man klammret? / Roger
//Roger
Mvh Per
Hur gör man med själva anslutningen mot tanken.
Om jag förstår rätt så monterar man gummi nippeln först och trycker sedan in metallnippeln som slangen skall sitta på. I detta läge måste slangen sitta på plats men då får man inte dit något klammer.
Eftermontering är bara att utesluta. Skippar man klammret? / Roger
Ja de måste bli så, jag har då tänkt köra utan klammer.
Mvh Per
Grejat lite till idag, mattan och boggin sitter som sagt på plats, gjorde lite överkurs grej idag , men kunde inte låta bli, borrade in smörjnippel i bulten för bakre svingen där den är ledad .
IMG_2134.JPG
IMG_2135.JPG
IMG_2136.JPG
IMG_2137.JPG
IMG_2138.JPG
Vände på steken och monterade skidorna..
IMG_2142.JPG
IMG_2143.JPG
IMG_2144.JPG
IMG_2149.JPG
IMG_2152.JPG
Gott nytt år allihopa!!!!!
Mvh Per
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.