Gunnar skrev:Har provmontera en skida, de kommer bli att hålla sig på hårt underlag nu me dom här skidorna.
Det är inte mycke kvar på chassit, några så saker som ska fixas till sen kan jag börja me motorn.
Shit alltså!
Fränaste EX jag sett!
Är det en glasfiber buk?
Vad är det för motor,EX block med PZ cylindrar eller är det hemligt ?
Phazer-85 skrev:Nämen vad är de där för toner, du har ju meckat för fulla muggar hela hösten och nu när de närmar sig tävling duger det inte med att lusten saknas.
Upp ur soffan och ut i garaget, nu ska du meckla ihop dragstern, ingen annan gör det åt dig
hade en jävla fart i höstas sen vet jag inte vad som hände, jag tappade farten totalt ...
Du kan ju vara lite mindre hemlig om din enstånka annars om du inte gillar å vara hemlig
F.ö känner jag mig lite som dig.. Tar som emot att skruva, jag vill bara ut o köra nu när det äntligen finns snö. Men gjorde ett ryck på räsern idag för tiden rinner iväg snabbt!
mickeSTX skrev:Är de "lovligt" med stora billethjul, inte så mycket retro!
/Micke
åå där kom första... hehe
Vet inte men enligt reglerna får man inte vinna fördelar med ombyggnationer. Och vad jag förstår så går stora hjul betydligt lättare.
Bättre att ta diskussionen här än på banan, hade ju tänkt ge dig en match Gunnar
/Micke
trodde alla ombyggnationer och trimningar vi gör var för att vinna fördelar vid nästa race, annars kan vi väll återgå till stikta standarmaskinar, men det tror jag ju ingen vill...
Phazer-85 skrev:Nämen vad är de där för toner, du har ju meckat för fulla muggar hela hösten och nu när de närmar sig tävling duger det inte med att lusten saknas.
Upp ur soffan och ut i garaget, nu ska du meckla ihop dragstern, ingen annan gör det åt dig
hade en jävla fart i höstas sen vet jag inte vad som hände, jag tappade farten totalt ...
Här står det också stilla Jag får inte mina delar till alla objekten jag har skruvat isär Nu är det en jävla röra i garaget och jag inte ens ut stx även om variator prylarna till den skulle dyka upp.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15 Hole in the Hood member
Hur blev det med PZ trimmningen som du å Hulken "tävlade" i?
Jag har inte kollat vikten än, tänkte skruva ihop den först.
Haha, du kommer ihåg den tråden? Jo men vi snackar fortfarande Phazer trim men inte "öppet" nått mer.
Den här motorn är en vidarutveckling på den motorn som jag byggde då. Nästa motor blir ett sammarbete med Hulken.
Hulken väntar på en vevaxel till sin motor. Ingen av våra motorer är bromsade än men jag har kört fortare så leder
Jodå klart man kommer ihåg den,pratade faktiskt med Hulken idag och då kom vi in på din mach1 turbo och Phazrarna .
Köpte mig faktiskt en PZ igår men det blir nog bara pipa på den....eller .
Jasså är det en vidareutveckling på den,ja den ser ju verkligen ut att gå bra!
Tror du gör helt rätt i att samarbeta med han,han är ju otroligt kunnig minst sagt (och det är ju du med)!
Luletränare? nää fan sånt släpper jag inte in.
men en kul grej är att jag har festa med han förut då han var spelare.... men säg de inte högt för jag hatar sport men det kunde ha varit han.... haha
Gunnar skrev:Luletränare? nää fan sånt släpper jag inte in.
men en kul grej är att jag har festa med han förut då han var spelare.... men säg de inte högt för jag hatar sport men det kunde ha varit han.... haha
Hahaha....precis han, ingen klår hans vinnar skalle iaf, skulle räcka långt om man bara hade 1/4 av den...
Åja nu vare inte sport vi skulle prata...försökte bara göra en kvalificerad gissning
Tack för fjäderkoppen Gunnar och det var riktigt trevligt att se maskinen LIVE. Hoppas den går lika bra som den ser ut att göra. Det lär väl dock visa sig när det bränner till. Nä nu är det bara att ge sig till garaget å mecka..