Var och hämtade en gratis Yamaha, tanke var att bara rengöra tanken och förgasaren och sen köra men som vanligt så kan jag inte låta bli och pilla i de som fungerar.
hehe, det finns insugsgummin som passar på 38:an och på grenröret vet dock inte vilka. Ska montera en 38:a på min ex skulle du kunna kolla vad det är för bestyckning på din?
jag 3000 skrev:hehe, det finns insugsgummin som passar på 38:an och på grenröret vet dock inte vilka. Ska montera en 38:a på min ex skulle du kunna kolla vad det är för bestyckning på din?
jag 3000 skrev:hehe, det finns insugsgummin som passar på 38:an och på grenröret vet dock inte vilka. Ska montera en 38:a på min ex skulle du kunna kolla vad det är för bestyckning på din?
blev en liten "pungspark" idag då jag rev isär motorn bara för att kolla lite.. nu förstår jag varför den var gratis och att den har stått i typ 10år. ena vevstakslager var helt slut och ramlager skramlade som löständer
har kollat igenom mitt yamahalager efter nån vevaxel men alla är mer eller mindre slut.
Gunnar skrev:blev en liten "pungspark" idag då jag rev isär motorn bara för att kolla lite.. nu förstår jag varför den var gratis och att den har stått i typ 10år. ena vevstakslager var helt slut och ramlager skramlade som löständer
har kollat igenom mitt yamahalager efter nån vevaxel men alla är mer eller mindre slut.
Så en bra vevaxel sökes..
Såklart dom är slut.. Du hade väl inte några större förhoppningar när du rev en Yamaha motor
Gunnar skrev:blev en liten "pungspark" idag då jag rev isär motorn bara för att kolla lite.. nu förstår jag varför den var gratis och att den har stått i typ 10år. ena vevstakslager var helt slut och ramlager skramlade som löständer
Så en bra vevaxel sökes..
Såklart dom är slut.. Du hade väl inte några större förhoppningar när du rev en Yamaha motor
Hörrudu! de är japansk kvalla vi snackar här, bara för att nån har slagit i nån olja från nått land där man har tum som Precision, kanske det sitter USA lager??? de kan nog vara så för vevstakarna glappar 3/8" typ 9mm