Vi är ett gäng som återupptäckt maskinerna från våran "ungdom",alltså Lynx 3900(före Syncro),Ockelbo 3500/4500,Polaris Longtrack och även en JAG 3000 lång. Alltså maskiner med bladfjädring och fläktkylt,tror nyaste maskinen är -87. Tanken är att hålla oss där så det ska bli rätt likvärdiga maskiner så ingen blir "överlägsen",blir lixom roligast att åka då. MEN nu har det ju självklart(?!) ballat ur och det börjas byggas om mer och mer,men det roliga är att jag (Lynx 3900) och en till som åker Ockelbo 4500 inte byggt om och ändå så går dom rätt lika som dom ombyggda?!
Vi har ju i grunden lika maskiner,men undrar nu vad som gör att en maskin blir bättre i djupsnö? Man har ju egna teorier om attackvinkel mm,men om man skulle spåna friskt vad skulle ni bygga på om man håller sig inom ramarna på nämnda maskiner? Tillsaken hör att jag har en PZ480 motor liggande med pipa till så tanken är ju att kunna använda sig av den och maskinen "måste" ha back då det är väldigt skogtrångt ibland

.
Ja vad skulle ni bygga på (alltså djupsnö,hillclimbing och extremt skogtrångt är kriterierna)?