Jag menar när händer det att man ska på en fjällsemester, som jobbet betalar, man ska köra upp en pulka när man liks ska åt samma håll så man har tom släp hem och så står maskinen man letat efter ungefär på samma ställe som man ska till. Dessutom är han som säljer den på plats då det bara är en stuga... Fate!!
Vilket som är det en som Topicen lyder en fin gammal Skidoo med 4 ägare endast. För en 10 år sedan blästrades den upp och målades men det blev inte riktigt rätt färg. Går mycket bra och startar lätt med orignalmotorn. En 335 som jag letat efter då jag har en powerblock som ligger å väntar till en sådan. 18 kusar.. Fick dessutom med en reservmotor som ska fungera men är dock bara utan Cylle.. Fick med original ryggstödsbågen i krom också och ett extra avgassystem.
Allt fungerar, även popuplyset och originaldödarknappen. Sitter originalförgasaren tillotson med plastkåpan över men jag tror jag ska byta ut den till en mikuni bara för funktionens skull. Hörs vilja strula ibland men vi får se..
Kommer mera bilder i morgon med bättre kamera. Denna endast från Mobilen men jag ville dela min glädje över att äntligen fått tag i en gamal guling!
OBS: Fel dyna så en sådan kan finnas på önskelistan om någon ligger å ruvar på en till bra kurs..

Mvh Marino